Конференција ЗППС и РКС
У Медија центру одржана је конференција.
У организацији удружења Заштитник предузетника и привредника Србије и Рачуноводствене коморе Србије у Медија центру одржана је конференција
Конференција је на линку : КОНФЕРЕНЦИЈА 22.02.2024.
Закључци:
Примена СЕФ-а је закомпликовала пословање и повећала трошкове уместо да се пословање овом дигитализацијом поједностави
Закон о електронским фактурама није у складу са Законом о ПДВ-у , Законом о рачуноводству и Законом о пореском поступку и пореској администрацији што доводи до правне несигурности у раду и нејасноћа везано за књиговодствене евиденције и пореске пријаве , које су и овако најобимније у Европи
Привреда никад није имала веће проблеме него сада везано за пдв евиденције, дупле евиденције и изложености нелогичној казненој регулативи
Никако се не може назвати дигитализацијом систем који подразумева издавање фискалних рачуна , за које се чека изјава корисника јавног сектора, који се затим сторнирају, па се издаје документ кроз СЕФ – један корак се претворио у пет . Исто вреди за СЕФ који је дуплирао посао и књиговођама и привредним субјектима, уместо да га поједностави.
Јавно је упућен позив надлежнима да се испита ко је одговоран и у чијем интересу је спровођење овог насиља над привредом
Због компликованог система привредници напуштају пдв систем и СЕФ
Предлози за отклањање системских грешака
Да би се СЕФ уопште примењивао мора бити у потпуности фунционалан, а Закон о е фактурама мора бити усклађен са Законом о ПДВ-у , Законом о рачуноводству и Законом о пореском поступку. Систем мора бити у пореској управи, а не е управи и мора бити повезан са системом фискализације.
Поједноставити ПДВ евиденције јер су најсложеније на свету на преко 250 поља..Нпр у Републици Српској пдв пријава је на 15 поља.
Укинути достављање пдв евиденције у сеф-у до 10-ог у месецу кад је рок за пдв пријаве 15 у месецу . Нејасно је како би те непотребне евиденције требало да буду достављене нпр до 10 јануара , кад се сви враћају са празника 09. јануара
Укинути дупли посао – укинути преписивање у евиденције, хитно укинути појединачну и збирну евиденцију
Наћи решење за оне који се баве прометом роба и који сад имају додатне трошкове и већи посао јер су отпремнице и даље у папирној форми , а затим је исте потребно скенирати и качити уз е фактуре (раније је то био један документ рачун-отпремница)
Решити проблеме са статусом примљених фактура и аутоматским одбијањем ако нису чекиране у роковима (пример – потписана валидна отпремница, а фактура одбијена јер није чекирана)
Поједноставити порески систем и кориговати криминалну казнену регулативу јер испада да привредни субјект увек може бити у прекршају, чак и где га нема
Решити техничке проблеме портала који је често ван функције због преоптерећености података , поготово крајем месеца
Организовати озбиљне јавне расправе и обезбедити повратне информације на конкретне коментаре привреде којој треба прецизна администрација и ефикасна решења, а не компликације и општа конфузија које утичу на пословање фирми.
Домаћа привреда је највећи национални интерес Србије , а за њен развој потребно је да државни апарат обезбеди нормалне услове пословања и функционалан порески систем.