Министарство финансија - допис 16.03.2022. 

Поштовани,

У наставку састанка одржаног 31.01.2022. године подсећамо вас да до данас нисмо добили одговоре на упућена питања и предлоге решења, а као и што сами видите нови закон нам сваки дан прави све већу пометњу, привреднике уводи у правну несигурност и многе тера на црно тржиште.
Кад се узму у обзир многобројна нелогична административна и фискална оптерећења, као и репресивна казнена регулатива која не узима у обзир ни суштину прекршаја ни економску моћ одређеног привредног субјекта јасно је да се и даље шаље погрешна порука да је вишеструко исплативије радити на црно него као регистрован, легалан привредни субјекат. 
Позивамо вас поново да организујете ОДЛАГАЊЕ примене Закона о фискализацији и да се у прелазном периоду проблематичне ставке  боље дефинишу и ускладе са потребама привреде: 
  • неусклађеност Закона о фисклаизацији са Законом о рачуноводству и другим законима о чему је Рачуноводствена комора Србије дала детаљно образложење (укључујући питање дневних извештаја) 
  • укључивање шифре делатности 85.5 остало образовање у уредбу којом се изизимају одређене делатности, из разлога које смо вам навели у допису од 09.12.2021. на који такође није одговорено, а за које већ имамо примере у пракси да се ова делатност сели у фриленс воде или на стране платформе што ће довести до смањења наплате пореза . 
  • да се у складу са изјавом министра финансија да ће нова фискализација бити потпуно бесплатна обезбеди бесплатна апликација у власништву Пореске управе без једнократних и без месечних трошкова 
  • време кризе изазване пандемијом, а сад и ратом на тлу Европе, није време да се регистровани привредници излажу новим трошковима поготово кад је у питању систем који ништа не мења кад је у питању сузбијање црног тржишта - јер они који раде нерегистровани и даље ће тако радити  јер је исплативо. 
  • за паушално опорезоване делатности ово је нови месечни трошак у сред кризе који не утиче на висину пореза који плаћају стога је нелогичан
  • појавило се и питање у вези члана уредбе који каже "Обвезник фискализације губи право на финансијску подршку уколико у року од шест месеци од почетка примене закона којим се уређује фискализација, не почне да евидентира промет на мало преко електронског фискалног уређаја у пословном простору и просторији за коју је додељена финансијска подршка за фискализацију, и то у износу који се односи на финансијску подршку која је добијена у вези са пословним простором и пословном просторијом у коме није евидентирао промет на мало." шта да раде предузетнице које треба да отворе породиљско и ставе фирму на мировање , ако нису још имале потребу да куцају рачуне у вредности примљене субвенције? Постоје и различита тумачења питања рока од 6 месеци - да ли је то од 01.11.21. или од примене закона 01.05.22. , итд.
С обзиром да је наше удружење у кампањи "Ко заслужује глас приватног сектора који броји милион и по људи?" јасно је да ће инисистирање на примени недовољно дефинисаних закона , репресивна казнена регулатива и неправедан порески систем који иду на штету регистрованих привредника и на штету радника у приватном сектору, довести до негативних поена тренутном државном апарату.  
На располагању смо за даљу комуникацију и координацију.